Monday, April 12, 2010

BOLA SEPAK PUNYA PASAL


Hari sabtu hari tu aku saja je lepas blk office, husband ajak aku singgah pasar malam, pastu heran pasal apala pasar mlm ni xramai sgt nih, husband ku pun jawab, malam ni kan bola sepak final KEDAH LWN N9, yaka?? okla tu mlm ni kita tgk la... sampai je umh mak aku lepa dok beradap siap depan TV layan bola sepakla, yang paling pulun sekali adik perempuan aku yg sorang tu la dgn ayah aku.. masa aku balik tu Kedah dah buh gol 1 - 0, hahaha... aku pun gelak sakanla kan, dalam hati mesti Kedah menang lagi kali ni... pastu aku pun layan sama dgn lepa, daripada duduk sampai baring pun tgk bola.. bising xpayah ckp la kan, riuh satu rumah, tambah lak dgn mulut adik aku pot...pet..pet.. mak aku yg dok kat dapur pun xsenang, mai join gak la.. aku ni dari baring sampai terlelap, maklumla kan, n9 buh 1 gol dah... jd seri la.. dok tunggu kot2 kedah buh gol satu lagi, hampeh betoi, tp xpa dalam hati satgi kedah mesti menang punyalah... lepas tu adik ku ni punya la riuh kalah husband aku, aku yg terlelap td terjaga tgk2 sepak kan pelnati, adui... layan la.. dari baring tadi bangun dok pulun sama naik dgn adik aku, bantal dok ada d tangan sambil dok tumbuk2, klu bantal tu bleh ckp mesti lama dah dia meraung sakit.. Aku dulu memang peminat setia bola sepak kedah, pastu dah lama tak ikuti... ni kira dah 4 kali kedah masuk final, kira kuatla kan..
Husband ku pun dulu masa sekolah kuat gak main bola, sampai jadi jurulatih sek. men. kulim kedah..
Wlupun Kedah kalah malam tu, tp dia tetap gak menang bagi aku, tgk la kan pemain terbaik pun dpt kt pemain Kedah, Penjaga gol pun dapat kt Penjaga Gol Kedah.. Kira nasib la tu dapat kat N9, aku xheran sgt sbb sepakkan penalti, iyad pun bleh sepak kan.. kuiw...kuiw..

Kedah...kedah pantang kalah
wlu sakit jatuh & rebah.....

Hijau kuning tanahku Darul Aman negeriku..
Hijau Kuning tanahku negeri Kedah negeri ku...

No comments: