Tuesday, August 12, 2014

Salam Aidilfitri

 Assalamualaikum wrt,

Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua blogger di sini, ehem..ehem.. lamanya tak update blog ni. Bukan apa, sibuk sangat la sebelum raya hari tu sebab mama lepa ni kalut siapkan tugasan kat tempat kerja dan paling penting final projek paper saya untuk Bachelor Degree. Banyak perkara nak kena bagi tumpuan. Tapi alhamdulilah, kehidupan sekarang ok dengan anak-anak yang semakin membesar. ada mereka saya kurang memikirkan perkara yang lepas yang menyedihkan.
Raya tahun ni macam biasa jugak, cuma terasa sunyi sikit sebab insan yang sy syg telah pun dijemput Ilahi, kiranya mulai tahun lepas dan seterusnya perkara wajib lepas solat sunat Aidilfitri kami adik beradik akan melawat pusara ayah & mak.
Mungkin kawan2 luar sana belum pernah merasai macam mana ketika kita tiada ibu dan ayah, sekarang saya sudah merasainya. Memang perit, apalagi dalam masa yang sama saya pun menjadi ibu tunggal untuk anak2 ini. Tapi sebenarnya itu yang Allah dah tulis untuk saya, now saya happy dengan hidup ini, tak rasa pun kekurangan itu. sebab anak-anak penceria dalam hati ini.
Dalam bulan ramadan ini juga kita dikejutkan dengan tragedi MH17, yang sangat membuatkan saya terkejut. Allahuakhbar Allah Maha Besar, Sesungguhnya dari Dia kita datang dan kepada Dia jua kita kembali, Al fatihah untuk mereka yang terlibat. Sedih sangat dengan nasib mereka.
Raya tahun ni mama pilih kaler pink & biru laut. Sejuk mata memandang sebab warna lembut. Anak2 happy sebab dapat baju baru plus happy jugak sebab papa lepa beli baju raya untuk lepa jugak. Thanks!
Raya tahun ni [un byk jugak kawan2 jemput ke rumah untuk jamuan. Dah rasa kain pun ketat dah ni. K bai! See u olls again :)

tiga.. sebab anak teruna tu jadi kameraman
tengoklah iyad... letih nak bergambar dgn dia.
ha..yang ni cantik sebab abang senyum skit !

anak dara ni jangan kata apalah.. suka bergaya.. melaram

ketupat daun palas, adik buat. teringat arwah mak & ayah

ziarah kubur mak ayah :( al fatihah

No comments: